Od 1965 roku firma Alpina, niemiecki
tuner BMW, zaskakuje świat kolejnymi interpretacjami modelów
bawarskiego producenta. Czasami wychodzi to im na tyle dobrze, że
trafiają na pierwsze strony gazet, detronizując nawet maszyny z „M”
w nazwie.
Tak też zdarzyło się w latach `80
kiedy to rzadka i wyjątkowo dopracowana wersja jednego z
najpopularniejszych sedanów zdobyła i utrzymała miano najszybszego
sedana świata. Od 1989 do 1996 roku, przez siedem lat, pomimo
wszelkich starań konkurentów, topowy model 5 serii E34
niepodzielnie rządził królestwem prędkości.
Osiągając podczas testów 291 km/h
prędkości maksymalnej był najszybszym, produkowanym seryjnie
autem. Zaskakujące osiągi oraz najwyższą jakość wykonania
Alpina B10 Biturbo zawdzięcza kompleksowym modyfikacjom. Na
opracowanie wszelkich zmian seryjnego modelu BMW 535 firma wydała aż
$3.2 miliona i to się (pewnie) czuje w każdym calu.
Znawcy tematu często plasują ten
model na pierwszym miejscu listy pragnień spod znaku niemieckiego
marki. Podwójnie uturbiony silnik, przenosił na tylne koła 360
koni mechanicznych i 520 Nm momentu obrotowego efektywniej od Ferrari
Testarossy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz